Biuro rachunkowe każdego dnia wysyła i otrzymuje dziesiątki, a nawet setki wiadomości e‑mail. Ten kanał komunikacji stał się wiodącym sposobem kontaktu z klientami i instytucjami. Wiele biur rezygnuje w ogóle z komunikacji telefonicznej. Taki sposób wymiany informacji jest wygodny, szybki i pozwala na precyzyjne dokumentowanie ustaleń.
Kluczowe potrzeby biur rachunkowych w korespondencji z klientami
Jednak nie wszystkie wiadomości mają jedynie charakter informacyjny. Wiele z nich ma istotne znaczenie znacznie dowodowe. Zabezpieczenia potencjalnych roszczeń wymaga:
- zakomunikowanie klientowi niewykonania określonej usługi z przyczyn leżących po jego stronie,
- całkowite zawieszenie świadczonych usług z powodu opóźnienia w realizacji płatności,
- wypowiedzenia umowy o świadczenie usług księgowych,
- przekazanie kluczowych informacji dotyczących błędów w przekazanych dokumentach,
- przekazanie istotnych dokumentów pochodzących z organów,
- zmiany zasad świadczonych usług czy cenników.
Używaj dedykowanej skrzynki
W wielu wypadkach taką istotną korespondencję drukuje się i przechowuje w formie papierowej. Istnieje jednak prostsze, nowoczesne rozwiązanie: założenie specjalnej skrzynki e‑mail przeznaczonej wyłącznie do przechowywania istotnej korespondencji, np. archiwum@twojafirma.pl. Taka skrzynka działa jako cyfrowe archiwum, do którego trafiają kopie wszystkich kluczowych wiadomości.
Co więcej, tylko jedna osoba w biurze posiada dostęp do tego konta, a logowanie się na nie odbywa się wyłącznie w sytuacjach, gdy jest to rzeczywiście konieczne. Dziś konta pocztowe w firmach hostingowych mogą mieć olbrzymie pojemności, więc takie przechowywanie wiadomości nie stanowi problemu. Każdy hosting zapewnia możliwość korzystania z webmaila (dostępu do konta przez przeglądarkę internetową), więc taka specjalna skrzynka w ogóle nie musi być łączona z żadnym komputerem w biurze rachunkowym.
Korzyści z dedykowanej skrzynki e‑mail dla ważnej korespondencji
Zalety odseparowanej skrzynki e‑mail dla ważnej korespondencji:
- Zabezpiecza przed utratą wiadomości z komputera lokalnego w razie awarii, przypadkowego usunięcia wiadomości, działania wirusa czy całkowitej utraty komputera. Zarchiwizowane wiadomości są dostępne w jednym miejscu, niezależnie od sytuacji na poszczególnych komputerach pracowników.
- Jest niezależne od danych przechowywanych przez pracownika. Będzie dostępna nawet gdy z pracownikiem rozwiążemy umowę.
- Ma aspekt przekonujący kontrahenta do konkretnego zachowania. Dzięki temu wie, że dużą wagę przywiązujemy do naszych działań.
- Wzmacnia wizerunek biura jako rzetelnego i dbającego o bezpieczeństwo i przejrzystość współpracy. Klienci są świadomi, że biuro prowadzi rejestr wszystkich ustaleń, co może dodatkowo mobilizować ich do odpowiedzialnych działań i dotrzymywania warunków współpracy.
- Dowód w przypadku spornych sytuacji, który można łatwo odszukać, niezależnie od tego który pracownik go wysłał.
- Dedykowana skrzynka może być dodatkowo zabezpieczona hasłem i dostępna wyłącznie dla wyznaczonej osoby. Minimalizuje to ryzyko naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych. Taka organizacja korespondencji sprzyja zgodności z RODO i zwiększa bezpieczeństwo danych klientów.
Dedykowana skrzynka e‑mail, taka jak archiwum@twojafirma.pl, to nie tylko wygoda, ale i realna ochrona ryzyk prawnych biura rachunkowego. Zabezpiecza ważne wiadomości, chroniąc biuro przed nieporozumieniami i stratami wynikającymi z braku odpowiedniej dokumentacji.